Rune Bergem, leder av supportsenteret (t.v.) og produktsjef Frode Jensen i Effera.

Effera har signert ny kontrakt med Subterra

Effera øker markedsandelen i Sverige

Subterra (SBT Sverige AB) fokuserer på underjordisk bygging med kjernekompetanse innenfor tunnelbygging gjennom boring og sprengning. De er en del av Metrostav Group, Tsjekkias største entreprenørselskap, og ble etablert i Sverige i 2014. SBT omsetter for nærmere en milliard og har ca. 100 ansatte i Sverige.

Tidligere i år ble Subterra tildelt kontrakten for Järfälla-prosjektet som innebærer å forlenge metroen med fire kilometer til flere av Stockholms forsteder. Arbeidet starter opp allerede i juni og vi skal levere sikkerhetsløsninger under bygging av tunnelene i Hagastaden, Hammarby Fabriksväg og Sundstabacken.

Sikkerheten er alltid i høysete hos Subterra, derfor er det en stor tillitserklæring at vi ble valgt som leverandør av sikkerhetsløsninger for både personell og maskiner. Vi sørger for full kontroll over hvem og hva som er på de ulike anleggsplasser ved bruk av sporingsteknologi og RFID-brikker, i tillegg til brannvarslingssystem, WiFi og UHF-radioer.

Subterra er også en del av det grønne skiftet, og har valgt å investere i vårt eget ventilasjonsstyringssystem. Vår løsning gir våre kunder mulighet til å justere hastigheten på viftene som benyttes i tunneler ved et enkelt tastetrykk på mobilen. Dette forbedrer arbeidsmiljøet for anleggsarbeiderne og reduserer strømforbruket for selskapet.

«Vår visjon er å lede våre kunder inn i den digitale tidsalder for å ta del i det grønne og digitale skiftet. Vår oppgave er kontinuerlig utvikling av brukervennlige applikasjoner som forenkler hverdagen til anleggsbransjen. Subterra er et meget godt eksempel på en entreprenør som benytter nåtidens teknologi for å skape bærekraftige verdier for både selskapet, ansatte og miljøet.» sier Frode Jensen, produktsjef i Effera.

Vi har de siste ukene styrket vår support- og leveranseavdeling for å opprettholde vårt servicenivå til både eksisterende og nye kunder. Våre montører er kontinuerlig på reise for å sørge for oppstart av våre sikkerhetsløsninger og nødvendig opplæring, parallelt ved at vi overvåker systemene og er tilgjengelig på telefon og e-post.

«Vårt ansvar er å overta dialogen med kundene våre etter kontraktinngåelse for å komplementere kundereisen. Vi legger vår stolthet i å levere service på høyt nivå, og ingenting er mer tilfredsstillende enn å se at våre kunder har gjentakende bestillinger. Det forteller oss at vi innfrir deres forventninger» forteller Rune Bergem, leder av supportsenteret.

17. juni 2020